Biegi survivalowe stanowią atrakcyjną, gwarantującą zastrzyk adrenaliny alternatywę dla klasycznych imprez biegowych. Stąd, z roku na roku przybywa chętnych, którzy chcą zmierzyć się z własnymi ograniczeniami i przeżyć ekstremalną przygodę. Dlaczego warto spróbować swoich sił w tego typu wydarzeniu? Oto 5 powodów

Polacy są coraz częściej i chętniej aktywni – całe szczęście. Organizowane regularnie maratony, półmaratony, różnego rodzaju biegi przełajowe, a także zawody, są dowodem na to, że się biega… i dobrze! Dostępny prawie dla każdego, niewymagający specjalistycznego sprzętu. Wystarczą dobre buty, spodenki, t-shirt i możemy ruszać w drogę po osiedlu, parku, w lesie. Wyłączamy myślenie, skupiając się na byciu tu i teraz.

Większość biegaczy początkujących rozpoczyna swoją przygodę z bieganiem od metody Biegnij / Spaceruj, ponieważ nie mają one odpowiedniej wytrzymałość i zdolności do wysiłku fizycznego przez dłuższy czas. Niektórzy doświadczeni biegacze również korzystają z tej techniki w celu zwiększania ogólnej liczny kilometrów, kończąc wyścigi wytrzymałościowe, bowiem w ten sposób zmniejsza się ryzyko kontuzji.

Jesień, to pora roku, gdy pogoda zmienia się dość dynamicznie. Spora część osób przenosi się do klubu fitness, by „biegać” na bieżni. Tymczasem jesienią również można biegać na zewnątrz, a z pewnością przynosi to lepsze efekty niż trening w siłowni. Na podstawie doświadczeń z Poznańskiego Maratonu, podpowiemy Wam jak ubrać się, by trening odbył się w komfortowych warunkach.

Na całym świecie nie znajdziemy prawdopodobnie ani jednego biegacza, który podczas swojej przygody w joggingiem nie miał na ciele otarć. Do otarcia naskórka dochodzi tak często, iż można nazwać ten problem efektem ubocznym biegania. Zimą oczywiście jesteśmy znacznie mniej narażeni, bowiem z reguły nie przegrzewamy się tak bardzo, lecz bieganie latem, to gehenna niejednego biegacza. Wielokrotnie zamiast cieszyć się z pokonanego dystansu, pytamy siebie "jak pozbyć się otarć podczas biegania?"

Gdy nadchodzi zima większość biegaczy przenosi się do siłowni i klubów fitness, by kontynuować przygodę z bieganiem. W obawie przed wychłodzeniem i w efekcie przed przeziębieniem wolą uprawiać jogging na bieżni aniżeli w deszczu, śniegu i mroźnym powietrzu. Tymczasem nie ma żadnych przeciwwskazań, by biegać w chłodne dni, a dla osób mających problem z zatokami jest to wręcz wskazane, gdyż jest to najlepszy sposób, by pozbyć się kataru. Powstaje jednak pytanie: w czym biegać zimą?

Joomla templates by a4joomla